17 januari 2013

En våning utan lådor

I fredags fick vi våra saker från Sverige och vi kunde äntligen få flytta in! Övervåningen är nu lådfri, men det som saknas, och som ni kan se på bilderna nedan, är förvaringslösningar. Framför allt för kontoret och för tjejernas rum. Då är det bra att kijiji finns, vilket motsvarar Sveriges blocket.se. 

Det finns naturligtvis mycket att säga om huset vi hyr, men just nu nöjer jag mig med att säga att vi kommer att trivas bra här. Rapport från de andra två våningarna kommer så snart de blivit lådfria.

Övervåningens hall med lämpligt platsbyggt skåp som passar som skötbord. Spegeln glömde förra hyresgästen kvar. Tackar!

Vy mot vårt sovrum. Alla taklampor ingår, vilket sparade oss en rejäl slant i och med att allt elektriskt måste köpas nytt här i 110 Volts-landet.

Fråga mig inte varför trappräcket är målat i två olika färger.

Barnens badrum.

Master bedroom. De tror inte på gardiner i det här landet, utan kör gärna med s.k. California shutters. 

Barnens sovrum. Än så länge har Kyra sin säng inne hos oss, men tanken är att hon ska sova i våningssängen (med skyddsnät) när hon är redo.

Home office = Huvudkontoret i Kanada. Kontorsstol med hjul på heltäckningsmatta - ingen höjdare.

Badrummet som Gud glömde när han gick sin Interior Design-kurs.


2 kommentarer:

Kerstin sa...

Så mysigt!! :) och jag tycker faktiskt att det blommiga badrummet var riktigt charmigt... Det kunde ha varit värre... http://www.badrumsdrommar.se/blog/wp-content/uploads/2012/11/designsponge_before-after-bathroom-makeover_BEFORE.jpg

kram!

Ulrica sa...

Jag hade dödat för det badrummet, K! ;-)