09 maj 2012

Biljakt for dummies

Kära brottslingar,

Här kommer en instruktion om hur en lyckad biljakt ska gå till.

1) Börja med att gå in här och läs hur det gick för några som inte läst denna manual, dvs hur man INTE ska göra.

2) Om ni väljer att resa med väskor innehållande t.ex. narkotika eller vapen, välj en icke-stulen bil för denna transport. Den drar till sig mindre uppmärksamhet.

3) Vid val av flyktväg välj en utan denna skylt:
Det lilla vitröda T:et under 50-skylten betyder "Dålig flyktväg".
4) Om flykt via vatten skulle behövas välj en årstid då en simtur inte ger köldskador.

(Jag vill också ge en eloge till Polisen som satte upp en riktigt avancerad vägspärr vid Unöns bro. Jag tror att de la ut ett häftstift och gick och tog en fika. Bron ut till ön är nämligen knappt tre meter bred och är enda förbindelsen med fastlandet. Se bild nedan.)
Enligt unöborna som jag pratade med igår på min dagliga promenad i området hade bilen kört i minst 80 km/h och dessutom betvivlar jag att fordonet hade tillstånd. Många överträdelser blir det... Fick Polisen med det i rapporten månne?

2 kommentarer:

Mormor sa...

Så kan det gå - bra manual Ulrica!

Anonym sa...

Så j-a bra!!! Haha, det var ingen dålig biljakt, action i Svartmåla!
C&D